Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prądnica G 414

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
_era_




Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:22, 20 Maj 2011    Temat postu: Prądnica G 414

Witam, potrzebuje dokłady schemat/opis podłączenia obwodu wzbudzenia i szczotek w prądnicy odnośnie sz i ja
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:45, 20 Maj 2011    Temat postu:

Czy to ci wystarczy ? Czy tu już kolega szukał?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_era_




Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 6:58, 21 Maj 2011    Temat postu:

widze ze to jest link do tej strony gdzie rzeczywiście temat instalacji elektrycznej jest dobrze opisamy, natomiast czy w uzwojeniu wzbudzenia w pradnicy ma znaczenie w która strone płynie prąd? (zgodnie ze wskazówkami zegara czy przeciwnie)
A drugie pytanianie czy znaczenie ma ulozenie szczotek "-" po prawej czy po lewej patrząc od osi silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 13:25, 22 Maj 2011    Temat postu:

Prąd nie płynie zgodnie lub niezgodnie ze wskazówkami zegara lecz od minusa do plusa, ( dziwne prawda bo ) a umownie przyjęto że od plus do minusa i tak niech pozostanie. Tobie zapewne chodzi o kierunek uzwojenia , to nie ma znaczenia ale w tym przypadku tak.
Prądnica ta jest z plusem na obudowie,a więc początek uzwojenia wzbudzenia i jedna szczotka zacisk ( JA) druga szczotka od obudowy ( + ) . Która szczotka będzie podłączona z obudową a która z uzwojeniem ,nie będzie miało znaczenia, aby przewodu wystarczyło.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_era_




Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:14, 25 Maj 2011    Temat postu:

wszystko jest prawie jasne jednak ze wyczytałem notabene na tej stronie w dziale machanika że prądnica g 414 jest z "-" na obudowie.
Jeśli chodzi o uzwojenie to są dwa końce i jak rozróżnić początek i koniec uzwojenia. Następnie czy i jak mozna sprawdzić sprawność uzwojenia i wirnika? za odpowiedz serdecznie dziękuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Śro 20:58, 25 Maj 2011    Temat postu:

G414 ma minus na obudowie.Nie ma znaczenia gdzie jest początek a gdzie koniec. Najłatwiej sprawdzić prądnicę podłączając ją jak silnik.Podłącz minus do masy,a plus na szczotki i wzbudzenie.Jak się kręci to jest oki Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:20, 25 Maj 2011    Temat postu:

Jak sprawdzić... ,to trudne pytanie bo w poradnikach napisano tylko że jeden koniec uzwojenia wzbudzenia prądnicy połączony jest z jednym biegunem twornika, a drugi przez regulator. Popatrz na cewkę i może da się zauważyć jak wychodzą końcówki.
Tak można sprawdzić i stojan i wirnik,
-dokładnie oglądać ,miernikiem sprawdzić zwarcie do masy oraz przerwę, stan izolacji i przebicie potrzebny megaomomierz, do dokładnego sprawdzenia wirnika mam specjalny urządzenie zwane WT-1 zwany też growlerem .Temat diagnostyki i naprawy prądnic to temat rzeka, tylko za mało osób bierze udział w dyskusji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Czw 6:00, 26 Maj 2011    Temat postu:

Wszystko można odczytać ze schematu instalacji. Co prawda prądnica wygląda na rysunku na malutką, ale jak się dobrze przyjrzeć to widać jak kabelki od szczotek są połączone ze wzbudzeniem (zaciski JA, SZ) zarówno z plusem na masie jak i z minusem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 6:15, 26 Maj 2011    Temat postu:

Tak da się odczytać ze schematu, tylko koledze pewnie nie o to chodziło , co schemat a co rzeczywistości.
Uzwojenia powinny być zakończone linką miedzianą , powinny być po przeciwnych stronach , początek powinien być najbliżej rdzenia( środka cewki), ale to wszystko powinno. A jak ktoś z jakiegoś powodu ( np. nie wiedział jak zmienić biegunowość) i zamienił wejście/ wyjście w uzwojenie?
Nie przyglądałem się dokładnie ale większość cewek które pamiętam uzwojono zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara,
Powrót do góry
Zobacz profil autora
_era_




Dołączył: 20 Maj 2011
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 20:35, 27 Maj 2011    Temat postu:

opisze wiec jak u mnie sprawa wygląda. Z tego co wyczytałem to wsztstko w prądnicy jest podłączone jak należy. Poczatek uzwojenia (patrząc od środka stojanu - zaplot zgodny ze skazówkami zegara) jest połaczony ze szczotką i wyjściem "ja" drugi koniec uzwojenia podłączony do "sz" druga szczotka na mase prądznica wcześniej chodziła czy to mozliwe ze uszkodzeniu uległ regulator napiecia. jesli tak to czy i jak mozna go sprawdzić?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Pią 21:21, 27 Maj 2011    Temat postu:

Jako takiego samego regulatora sprawdzić nie bardzo wiem jak ale na pewno podlega on regulacji , czyszczeniu ,przede wszystkim pomiarom podczas pracy .Prądnicę należy sprawdzić na pracę silnikową.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin