Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Krzywy wałek rozrządu?
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 19:55, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Jeśli to taki sam czujnik, to powinien działać na długich przewodach inie powinno być problemu. Choć osobiście dla spokojności poprowadziłbym sygnał przewodem ekranowanym. Zaszkodzić nie zaszkodzi, a pomóc może.
Nagar, masz może dostęp do rosyjskiej elektroniki, zarówno całych modułów, jak i podzespołów? Ewentualnie kogoś na wschodzie, kto mógłby tego typu rzeczy zakupić i przesłać?
Duchu, zasada działania jest taka sama - idą impulsy tak, jak z przerywacza. Jednak z czujnika są one już odpowiednio uformowane, brak efektu podskakiwania styków, etc... Jednak pierwotny sygnał jest bardzo słaby i już w samym czujniku jest odpowiednio przerobiony, by wysterować moduł zapłonowy. Cewki z takiego czujnika, jak z przerywacza, na pewno bezpośrednio nie uruchomisz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 20:25, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Błażej napisał:

Nagar, masz może dostęp do rosyjskiej elektroniki, zarówno całych modułów, jak i podzespołów?

Jeżeli czujnik jest taki sam jak w Nivie to może warto by wysłać maila do salony Łady w Warszawie z zapytaniem o części. Mam jeszcze inne opcje. Jeżeli podacie mi dokładny opis/nazwę/model tego czujnika to zapytam znajomych w Moskwie i Obwodzie Kaliningradzkim, tam to chyba będzie?
Czekam obecnie na ich odpowiedz ile układy soveka kosztują w Rosji bo bardzo prawdopodobne, że można je teraz kupić tam za około 40 zł sztuka.

Poniżej zdjęcia płytek z moich zapłonów:

Seria produkcyjna IX.09, moduł spalony wysokim napięciem.
[link widoczny dla zalogowanych]

Seria VI.13, naprawiony gwarancyjnie
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie płytki z modułu 1135.3734 dodam jak go zdemontuje z motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 67
Przeczytał: 39 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 20:59, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Błażej napisał:

Nagar, masz może dostęp do rosyjskiej elektroniki, zarówno całych modułów, jak i podzespołów? Ewentualnie kogoś na wschodzie, kto mógłby tego typu rzeczy zakupić i przesłać?


Nie nie mam nikogo takiego, ale te czujniki występują na allegro.
A ta elektronika wytrzymuje max 86 stopni, pasowało by ja wymienić na trochę bardziej odporna na temperaturę.
Słyszałem ze jest taka elektronika ale jest droga i trzeba by było od początku taka płytkę rzeźbić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 21:31, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Jeżeli wyrzeźbienie samej płytki i zamontowanie jej na swoim miejscu załatwiło by sprawę to był bym skłonny za to zapłacić, oczywiście do pewnego pułapu. Można coś takiego gdzieś u nas zamówić na za zasadzie "macie tu ruski i zróbcie taki sam ale niezawodny?"

Dzisiaj zamówiłem gumokorek olejoodporny 2 mm żeby zrobić z niego podkładkę pod zapłon. Potem będę mierzył temperatury jakich dostaje.

Z ciekawości, jaki i jak zamontowany był moduł zapłonu w BMW serii R80/R100 oraz podobnych? Badał ktoś ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 402
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Pon 22:23, 20 Kwi 2015    Temat postu:

przecież potomek też robi moduły i są odporne na temperature...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Błażej




Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 22:52, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Duchu, takie skopiowanie gotowego urządzenia zwie się "inżynieria wsteczna" Very Happy Czyli masz coś gotowego i próbujesz z tego zrysować schemat. Akurat tutaj problemu nie będzie, bo to niemal aplikacja producenta. Na twoich zdjęciach też nie widać "serca" układu, czyli zastosowanego układu scalonego. Musiałbyś odczepić płytkę od obudowy i pstryknąć ją z drugiej strony.
Sam czujnik halla wcale nie musi być rosyjskiej produkcji. Nawet nie wiem, czy oni takowe produkują. Pewnie da się dopasować w innych pojazdów. Sam bym kilka wziął, ale cena po około 50 zł/sztuka w tej chwili trochę studzi moje zamiary.

Edycja: sprawdziłem właśnie ceny czujników halla (датчик холла) w Rosji i cena jest zachęcająca, bo wychodzi poniżej 15zł/szt. Więc Duchu, jak masz tam kogoś zmyślnego, to może się zrobi zamówienie. Ja zresztą jestem zainteresowany i kilkoma innymi rzeczami.


Ostatnio zmieniony przez Błażej dnia Pon 23:22, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Pon 23:31, 20 Kwi 2015    Temat postu:

Płytki z drugiej strony na razie Ci nie pokażę bo jedna ze śrub jest lutowana do układu i nie chcę na razie tego rozpieprzać.

Że to się nazywa inżynieria wsteczna to wiem. Cała armia Iranu na tym bazuje a Koreańczycy z północy zbudowali właśnie na tej zasadzie okręt podwodny, funkiel nówka na planach z 1958.... Pytanie czy ktoś próbował tą metodą poprawić ukraiński zapłon? Czy ktoś zna kogoś/firmę która by się tego podjęła?

Cena 50 zł sztuka to cena za cały moduł razem z cewką soveka jaką chcę uzyskać.

O modułach Potomka czytałem. Maja różne opinie. Ile sobie Pan Potomek liczy za swój produkt?

Co do sprowadzania z Rosji to pracuję nad tym. Jeden kanał który staram się teraz wykorzystać będzie jednorazowy. Druga sprawa to sprawdzenie co można z potrzebnych rzeczy dostać w Kaliningradzie.


Ostatnio zmieniony przez Duch dnia Pon 23:33, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 5:58, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Kupujesz zaplon Promoto od PoTomka i zapominasz o problemie z ruskim bo te zaplony to loteria.
Ja na zaplonie Promoto juz zrobilem spokojnie ponad 18 tys i smiga jak malina wiec po co sie z ruskim szajsem tak bawicie?????????
Zaplon kosztuje w granicach 270-300zl i nie pożałujesz bo ruchol na tym jedzie jak nalezy.

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 6:01, 21 Kwi 2015, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 9:00, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Jak moje obecne działania zawiodą to przyjdzie czas na zastosowanie zapłonu Promoto. Pytanie tylko czy jest na tym układzie wystarczająca tolerancja przestrzeni żeby wytrzymać bicie wałka w moim motocyklu. Ze schematu podłączenia wynika, że będę musiał zamontować też dodatkowy przewód zasilający do cewki?

Stosowanej do niego cewki Biazet 101 chyba raczej nie da się zamontować pod pokrywą zapłonu?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2489
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:09, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Nowe zapłony PoTomka, śmigają na cewkach od Cinquecento. Są mniejsze od Biazeta, tańsze i ogólnie dostępne.
Taki właśnie, mam zamontowany w swoim Uralu i złego słowa nie powiem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 10:48, 21 Kwi 2015    Temat postu:

A ta cewka wchodzi pod pokrywę czy masz zamontowaną gdzieś obok?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2489
Przeczytał: 38 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 11:07, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Mam na zewnątrz, ale przy drobnych poprawkach da się ją wcisnąć pod pokrywę.
Upychanie cewki w silnik, nigdy do mnie nie przemawiało.
Przy jeździe zaprzęgiem, prawa strona silnika i tak mało widoczna, więc jest pole do popisu Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 11:26, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Najwyżej jak zastosuję zapłon Promoto to znowu cewka butelkowa trafi pod bak i będę wciskał wszystkim kit że to oryginalny K-650 na instalacji 6V Laughing
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Wto 11:30, 21 Kwi 2015    Temat postu:

W uralu wejdzie
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Duch




Dołączył: 24 Lis 2014
Posty: 52
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Wto 11:38, 21 Kwi 2015    Temat postu:

Panie drogi, że do Urala wchodzi to ja wiem Smile Tyle że ja to chciałbym wcisnąć do wynalazku z Kijowa a to już nie ma tyle miejsca co Mrecedes z Irbitu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następny
Strona 4 z 7

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin