Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

katrin nie chetna do rozmowy...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Wto 9:43, 31 Maj 2016    Temat postu: katrin nie chetna do rozmowy...

Witajcie!!! A więc było tak... Wracam pod garaż,prawy garnek mówi nie chce się mi,lewy na to że jemu się jeszcze chce...Kasia gada na lewy.iskra jak kopalem była ok ale gdy odpalila na lewym to na wykreconej prawej świecy znikala. Zbadalem palec, kopulke... Raczej ok. Zabiegi takie jak bezpośredni wtrysk również nie dały efektu.teraz lewy zakolegowal się z prawym i jest ogólna Dupa... Macie jakies pomysły gdzie palce włożyć ?? Pozdrawiam i liczę na pomoc
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szary




Dołączył: 19 Kwi 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 11:53, 31 Maj 2016    Temat postu:

akumulator ma prąd ?
tez sie tak niedawno zamotalem, ze nie dzialalo nic, a wina byl akumulator Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Śro 6:21, 01 Cze 2016    Temat postu: Re: katrin nie chetna do rozmowy...

brydziulka spryciulka napisał:
W Macie jakies pomysły gdzie palce włożyć ?? Pozdrawiam i liczę na pomoc


Do gaźników... prawdopodobnie od zbyt bogatej mieszanki świece dostają przebicia. Napisz jaki kolor świece miały po wykręceniu, i czy ta zanikająca iskra nie przeskakiwała z elektrody na zewnątrz świecy, zamiast pomiędzy elektrodami.
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Śro 14:08, 01 Cze 2016    Temat postu:

Świece czarne suche... Ubogo ubogi.... Jak w kolędzie. Aku nowy choć po przejściach i może nie trzymać ale sprawdzałem na sprostowanym prądzie i to samo...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 23:32, 01 Cze 2016    Temat postu:

No iskra chyba nie ginie od mieszanki Smile. Chociaż kto by tam ruska rozgryzł...
Szukaj w prądach. Niedawno był podobny wątek i winny był palec, chociaż miał tylko malutki "próg".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Czw 7:42, 02 Cze 2016    Temat postu:

marcello napisał:
No iskra chyba nie ginie od mieszanki Smile. Chociaż kto by tam ruska rozgryzł...


A jak będzie zbyt ubogo i od temperatury wypali elektrody to co się z iskrą stanie? Shocked Very Happy
Miałem w uralu za bogato - świece dostawały przebicia, mam ok i takie same świece hulają już drugi sezon, stąd wniosek o wpływie składu mieszanki na iskrę, czy ewentualny jej brak...
wkleję fragment artykułu:

O działaniu świecy zapłonowej można twierdzić na podstawie jej oględzin, dokonanych krótko po zatrzymaniu pracy silnika. Przed badaniami pojazd powinien przejechać odcinek ok. 10 km ze zmienną prędkością w zakresie średnich obciążeń silnika, z wyłączonym urządzeniem rozruchowym (popularne „ssanie”), a tuż przed unieruchomieniem silnika nie powinien on pracować zbyt długo na biegu jałowym. Brązowy kolor stożka izolatora (w odcieniach od jasnego do rdzawo-brunatnego) i ciemnobrązowy osad wewnątrz korpusu świadczą o właściwym doborze świecy oraz o prawidłowym stanie technicznym silnika. Czarny, suchy nalot na stożku izolatora, elektrodach i korpusie świadczy o:

- spalaniu zbyt bogatej mieszanki z powodu złej regulacji gaźnika, silnego zanieczyszczenia filtru powietrza, niesprawności urządzenia rozruchowego albo pracy silnika z jego włączeniem;

- niewłaściwej wartości cieplnej świecy (świeca za „zimna”);

- opóźnionym zapłonie.

Zaolejenie świecy może mieć swą przyczynę w:

- zbyt wysokim poziomie oleju silnikowego;

- nadmiernym zużyciu przestrzeni roboczej cylindra (zużyte: pierścienie tłokowe, gładź tulei,

prowadnic zaworów);

- niedrożny układ przewietrzania skrzyni korbowej.

Czysty, biały stożek izolatora, nadtopione elektrody i korpus o niebieskawym zabarwieniu dowodzą przegrzania świecy, które mogło być spowodowane:

- spalaniem za ubogiej mieszanki z powodu niewłaściwej regulacji gaźnika lub nieszczelności

układu dolotowego (zasysanie tzw. „fałszywego” powietrza);

- zbyt wczesnym zapłonem;

- niewłaściwą wartością cieplną świecy (świeca za „gorąca”);

- nieszczelnością świecy w jej otworze (np. niedokręcona lub brak uszczelki);

- zapłonem powierzchniowym od gorącego nagaru, odłożonego we wnętrzu cylindra.

Tomek


Ostatnio zmieniony przez astacus dnia Czw 7:44, 02 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
astacus




Dołączył: 08 Lip 2013
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Święte

PostWysłany: Czw 7:44, 02 Cze 2016    Temat postu:

brydziulka spryciulka napisał:
Świece czarne suche... Ubogo ubogi.... Jak w kolędzie.


Nie wiem co za kolendy podśpiewujesz jadąc ruskiem, ale czarna świeca to BOGATO.
Tomek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
marcello




Dołączył: 04 Mar 2016
Posty: 604
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 11:06, 02 Cze 2016    Temat postu:

Masz rację oczywiście, złe warunki pracy załatwią święcę na amen, ale zakładam, że nie mówimy o podstawowych podstawach podstaw. Podmiana świecy i sprawa jasna Smile (wstydziłbym się używać forum do takiej diagnostyki Smile)
Chociaż w kontekście czarnych świec, może trzeba wrócić do podstaw Smile


Ostatnio zmieniony przez marcello dnia Czw 11:07, 02 Cze 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Pią 15:39, 03 Cze 2016    Temat postu:

Macie racjez kolorem itp.iskra jest zastanawiam się jeszcze nad kompresją bo nawet jak wleje do cylindra benzynki to ani nie pierdnie, nawet przy nowych świecach.mam możliwość porzyczenia przyzadu do pomiaru ciśnienia jak się poprawnie tego dokonuje??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Pią 23:19, 03 Cze 2016    Temat postu:

brydziulka spryciulka napisał:
Macie racjez kolorem itp.iskra jest zastanawiam się jeszcze nad kompresją bo nawet jak wleje do cylindra benzynki to ani nie pierdnie, nawet przy nowych świecach.mam możliwość porzyczenia przyzadu do pomiaru ciśnienia jak się poprawnie tego dokonuje??


Wkrecasz lub przykladasz w miejsce swiecy koncowke idaca od manometru i dajesz gaz do dechy i kopiesz kilkanascie razy az przestanie nabijac cisnienie i odczytujesz.Na 4 barach jeszcze chodzi ale izej juz sa problemy z wolnymi obrotami.Jak bedzie malo sprawdz czy masz luzy zaworowe a jak luzy oki zrob test olejowy to bedziesz wiedzial czy to zawory czy tlok,pierscienie cylinder.
Powrót do góry
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Sob 7:20, 04 Cze 2016    Temat postu:

Proba olejowa....??? Ze niby sprawdzić czy kompresja będzie lepsza?? Cylindry byly po szlifie na polonezie lataly...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 8:11, 04 Cze 2016    Temat postu:

brydziulka spryciulka napisał:
Proba olejowa....??? Ze niby sprawdzić czy kompresja będzie lepsza?? Cylindry byly po szlifie na polonezie lataly...


Wstrzyknij 10-15ml oleju do cylindra i pomiar sprezania./////jak sie poprawi to klopot z cylindrem tlokiem pierscieniami a jak nie poprawi to zawory nieszzelne ale tylko bawsie z olejem jak bedzie liche sprezanie po pomiarze.
Powrót do góry
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Sob 10:54, 04 Cze 2016    Temat postu:

4-4.5 na obydwu cylindrach,na cylindrach nie widać śladu zużycia, Max 1000 km. Po szlifie. Nie sprawdzałem jaką kompresja była zaraz po, z braku manometra i przede wszystkim z podniety.a jeśli zawory są ok cylinder ok to może pasowanie za luzne,co w tedy? Tłoki polonez fi 80 na dalszą obrubke raczej nie bardzo... Czyli przy takim ciśnieniu warto zrobić prube olejowa?dostarczyć olej do cylka przez otwór na świece? A w ramach przypomnienia jakie powinno być ciśnienie??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Sob 23:00, 04 Cze 2016    Temat postu:

brydziulka spryciulka napisał:
4-4.5 na obydwu cylindrach,na cylindrach nie widać śladu zużycia, Max 1000 km. Po szlifie. Nie sprawdzałem jaką kompresja była zaraz po, z braku manometra i przede wszystkim z podniety.a jeśli zawory są ok cylinder ok to może pasowanie za luzne,co w tedy? Tłoki polonez fi 80 na dalszą obrubke raczej nie bardzo... Czyli przy takim ciśnieniu warto zrobić prube olejowa?dostarczyć olej do cylka przez otwór na świece? A w ramach przypomnienia jakie powinno być ciśnienie??


Troche malo jak na poldka:)))).Kolo 6 powinien pokazac spokojnie .Moze juz po 1000 km pierscienie zjadly cylinder po czesci hahahaha.Brak tulejowania w rusku to loteria bo raz sie trafi a dobre zeliwo a innym nie.I jeszcze pytanie czy dobrze te tloki pozakladales bo tam jest przesuniecie sworznia z osi tloka.

Zrób test olejowy i bedzie juz jasniej tylko pamietaj o gazie do konca przy pomiarze.
Powrót do góry
brydziulka spryciulka




Dołączył: 01 Wrz 2015
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: podbeskidzie

PostWysłany: Wto 14:15, 07 Cze 2016    Temat postu:

Przesunięcie sforznia z osi tłoka...???proszę o wyjaśnienie. Nie ja robiłem remont wielu rzeczy niewiem...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin