Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

brak ładowania w k 750
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:18, 17 Mar 2012    Temat postu: brak ładowania w k 750

Kupiłem ten regulator od jawy 6 volt:
prądnica dłuższa nie od m 72

[link widoczny dla zalogowanych]

zamontowałem i nie działa , nie wyłącza kontrolki,podłączyłem tak:
z pradnicy ruskie sz do szczotki na regulatorze ,
ja ( odwrócone R ) na wzbudzenie i od tego kabel na kontrolke
+ plus na akumulator i minus na mase
prądnice sprawdziłem i po podłączeniu żarówki do sz i do masy swieci a na pełnych obrorach nawet przepaliło
czy to znaczy że nowy regulator nie działa , czy jakoś można sprawdzić regulator??? czy dobrze podłączyłem??


Ostatnio zmieniony przez korbowód dnia Sob 8:22, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
świdro




Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 173
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:19, 17 Mar 2012    Temat postu:

jak dales minus na mase to pradnice nalezy przemagnesowac
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:40, 17 Mar 2012    Temat postu:

w prądnicy g 414 minus jest na mase

które wyjście to wzbudzenie????? W czy R

[link widoczny dla zalogowanych]

czy regulator od jawy musi być przykrecony do masy czy odizolowany????


Ostatnio zmieniony przez korbowód dnia Sob 9:56, 17 Mar 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Du-Di




Dołączył: 04 Lip 2010
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 12:07, 17 Mar 2012    Temat postu:

W/g schematu powinno być R ( odwrócone ) bo po zamknięciu zwory( tej na )dole prąd popłynie do prądnicy.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 113
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Sob 19:39, 17 Mar 2012    Temat postu: Re: brak ładowania w k 750

korbowód napisał:
Kupiłem ten regulator od jawy 6 volt:
prądnica dłuższa nie od m 72

[link widoczny dla zalogowanych]

zamontowałem i nie działa , nie wyłącza kontrolki,podłączyłem tak:
z pradnicy ruskie sz do szczotki na regulatorze ,
ja ( odwrócone R ) na wzbudzenie i od tego kabel na kontrolke
+ plus na akumulator i minus na mase
prądnice sprawdziłem i po podłączeniu żarówki do sz i do masy swieci a na pełnych obrorach nawet przepaliło
czy to znaczy że nowy regulator nie działa , czy jakoś można sprawdzić regulator??? czy dobrze podłączyłem??


Warto znać języki obce, chociaż te wschodnie.
Ruscy zerżneli oznaczenia z niemieckiej prądnicy RD.
W (płotek) oznacza niemieckie SZ - Szalter - regulować - a reguluje się Wzbudzenie, w prądnicach bocznikowych samowzbudnych.

R - to zacisk szczotki na ruskiej prądnicy.
W - to zacisk wzbudzenia na ruskiej prądnicy.
Wot tiochnika, Wsjo haraszo, a maszyna nie idiot Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 11:16, 18 Mar 2012    Temat postu:

Podłączyłem jak nalezy i teraz gaśnie kontrolka po tysiacu obrotów i zapala sie znowu na wysokich obrotach, na średnich jest ok.
co jeszcze do wymiany???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 113
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Nie 20:02, 18 Mar 2012    Temat postu:

- nierówny komutator;
- niewyżłobkowany komutator;
- zakrótkie szczotki;
- zasłabe sprężyny szotek;
- ścięty klin koła zębatego;
- luz na podłączeniach, przy obrotach coś masuje prądnicę;
- luz na łożyskach prądnicy;
- krzywy wirnik prądnicy;
itp. itd.....
szukajcie, a znajdziecie
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:07, 18 Mar 2012    Temat postu:

Wlasnie poszedłem tym tropem, mimo niedzieli juz pradnice wyderłem i zrobie to wszystko co wyliczyłeś , bo juz za daleko zabrnełem z tą instalacja 6 volt , nowy aku , regulator, instalacja , cewka , klakson a dzis na allegro pojawiła sie pradnica juz przerobiona od malca za 130 zł Shocked dzieki za podpowiedż
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 18:07, 20 Mar 2012    Temat postu:

Czy można sprawdzić wirnik, za pomocą miernika???czy dobry
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2872
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 20:21, 20 Mar 2012    Temat postu:

Nie, można jedynie sprawdzić miernikiem czy nie ma zwarcia do masy. Zanieś do warsztatu gdzie przewijają niech sprawdzą na "klocku".
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 113
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 8:20, 21 Mar 2012    Temat postu:

hej!

Oczywiście można sprawdzić wirnik miernikiem, ale nie w pełnym zakresie.

Można sprawdzić: jak kolega napisał - przebicie na masę oraz przejście między poszczególnymi działkami komutatora.

Nie można sprawdzić zwarcia międzyzwojowego, czyli uszkodzenia izolacji pomiedzy poszczególnymi zwojami drutu.

Bardzo częstym uszkodzeniem ruskich wirników, to poluzowanie drutu w gnieżdzie działki komutatora. Drut tam jest wciskany i zaciskany.
Obluzowany drut na styku z komutatorem tworzy tlenki, które powodują brak przejścia pomiedzy działkami, albo przejście jest, ale bez obciążenia, pod obciążeniem tworzy się rezystor, zakłucający pracę wirnika.
Warto poczytać Popławskiego Motocyklowa instalacja elektryczna i Cichowskiego Naprawę Motocykli. Kto czyta nie błądzi Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:28, 21 Mar 2012    Temat postu:

zaniosłem do warsztatu, wirnik na stole probierczym ( czy jakos tak) sprawdzony i wyszło że dobry, uzwojenie wzbudzenia ma przejście i nie masuje z obudową, mechanik powiedział że na jego oko wszystko jest dobre i nie ma pojęcia czemu nie ładuje, na stole na wysokich obrotach prądnica daje malutki prąd ???? Sad
już nie mam siły, jakies sugestie???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skrzydlaty




Dołączył: 16 Lut 2010
Posty: 113
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lublin

PostWysłany: Śro 21:48, 21 Mar 2012    Temat postu:

skrzydlaty napisał:
hej!

Bardzo częstym uszkodzeniem ruskich wirników, to poluzowanie drutu w gnieżdzie działki komutatora. Drut tam jest wciskany i zaciskany.
Obluzowany drut na styku z komutatorem tworzy tlenki, które powodują brak przejścia pomiedzy działkami, albo przejście jest, ale bez obciążenia, pod obciążeniem tworzy się rezystor, zakłucający pracę wirnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 240
Przeczytał: 11 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 22:32, 21 Mar 2012    Temat postu:

zrozumiałem sugestie kupuje drugą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 2872
Przeczytał: 20 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:42, 21 Mar 2012    Temat postu:

Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś delikatną sugestie. Może lepiej nie rosyjską prądnice a japoński alternator? Ja tak mam, ale to rozwiązanie ma zasadniczą wade. Strasznie nudne, od kilku lat mam 450W do dyspozycji, normalne światła i nic się nie psuje Sad
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Mechanika Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin