| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
| Autor |
Wiadomość |
Koles89
Dołączył: 17 Maj 2025 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Sob 19:53, 17 Maj 2025 Temat postu: Witam wszystkich |
|
|
Witam wszystkich, Stałem się posiadaczem Dniepra mt9
I myślę że będę częstym gościem na forum ponieważ motocykl jest do remontu i wymaga mnóstwo pracy.
Liczę na pomoc bardziej doświadczonych forumowiczów ponieważ
to moja pierwsza przygoda z motocyklami takiego typu.
Przy okazji chciałbym podpytać o jakiś temat w którym dowiem się w jak najlepiej zabrać się do próby odpalenia takiego motocykla, nie chcę zakładać tematu który był może wałkowany wiele razy na forum |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4144 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 20:31, 17 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Odpalasz jak każdy inny. Ma dostawać paliwo i posiadać iskrę w odpowiednim miejscu. Jeżeli ma kompresję ponad 4 to odpali.
Wojtek |
|
| Powrót do góry |
|
 |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 425 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Nie 19:19, 18 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Dolniak kiedyś u mnie po przyjeździe z UA miał na jednym 4, a na drugim 2.5 kompresji. Mało, że odpalał dobrze to nawet jeździł ale MT9 ma górny silnik. W jakim stanie masz Moto? Taki prosto z UA z lawety z pociętą instalacją bez aku czy wygląda to w miarę kompletnie? Najprościej to wykręcić świece i sprawdzić czy jest iskra. Jak nie ma to musisz zrobić żeby była, czyli akumulator, kabelki, cewka, przerywacz. Jak już masz iskrę to strzykawka i troszke paliwa wstrzykujesz w głowicę w otwor po świecy. Powiedzmy do 5ml na każdy garnek, może trochę mniej, zakrecasz świece i kopa. Jak zagada to musisz doprowadzic paliwo po ludzku czyli gaźniki do rozkręcenia i czyszczenie, potem ewentualna regulacja. Może zaworek iglicowy nie trzymać, albo pływak utonął czy się zablokował i wtedy będzie się przelewać paliwo. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Koles89
Dołączył: 17 Maj 2025 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Białystok
|
Wysłany: Pon 22:52, 19 Maj 2025 Temat postu: Dniepr mt9 remont |
|
|
Motocykl kupiony od handlarza który sprowadził go z Litwy. Stan typowo do remontu w sumie brałem trochę w ciemno, silnik się obracał tyle mogłem stwierdzić na miejscu. Blacharsko wydaje mi się że powinno być w miarę dobrze poza tylnym błotnikiem nie było widać większych ognisk korozji i wszystko raczej kompletne.
Dziś sprawdziłem poziom sprężania i wychodzi jakieś 6 atmosfer na obu cylindrach niestety instalacja elektryczna jest kombinowana i lepiona, dla tego myślę żeby od razu zainwestować w zestaw sovek z cewką i zastanawiam się czy muszę coś jeszcze dokupić poza akumulatorem do tego zestawu aby zacząć poszukiwania iskry
Jeśli chodzi o gaźniki to posiadam myjkę ultradzwiekową więc z czyszczeniem nie powinno być problemu. |
|
| Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4144 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 23:04, 19 Maj 2025 Temat postu: |
|
|
Na początek trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi do cewkę i czy jest przerwa. Do tego wystarczy akumulator. O innym zapłonie można myśleć jak obecny nie działa.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Pon 23:05, 19 Maj 2025, w całości zmieniany 1 raz |
|
| Powrót do góry |
|
 |
|